עיצוב לוגו לעסק הוא אחד מהשלבים הראשונים שכל עסק בתחילת דרכו. חשבו על חברה מוכרת כמו קוקה קולה, אפל, או מקדונלד. סביר להניח שהתמונה שעלתה לנגד עיניכם הייתה של הלוגו שמלווה את חברה, לאו דווקא המוצר שבזכותו היא מוכרת. כאן בדיוק טמונה העוצמה של מיתוג עסקי, ועיצוב לוגו לעסק.
לוגו הוא הפנים של עסק או חברה. הלוגו הוא חלק מהמיתוג שלה – מונח שמתאר את הנראות הכללית של חברה, הצבעים, הצורות, הפונטים… כל אלו נועדו לייצר תחושות חיבור וחוויה בקרב הצרכנים, בעזרת שילובי צבעים וצורות שלכל אחד מהם אנו בני האדם מקשרים משמעויות רגשיות. כך למשל, המיתוג העסקי של חברה כמו קוקה קולה כולל שימוש נרחב בצבעים האדום שמעורר רגשות כמו תשוקה ומרץ. לאלו מצטרף הכיתוב הלבן בכתב המחובר, פונט שמעורר נוסטלגיה לשנים עברו, וכך מתקשר לרבים לתום הילדות.
מחקר, הבנה, עיצוב מדויק: הדרך הנכונה למיתוג עסקי
יצירת מיתוג ועיצוב לוגו לעסק מתחיל בהבנה עמוקה של המעצב את העסק של הלקוח. עליו להכיר את המוצרים והשירותים שהעסק מספק, את קהל היעד והאופי שלו, אפילו את המתחרים והמגזר העסקי שבו העסק מתקיים. לאחר מכן על המעצב שמוביל את המיתוג לעסק לתרגם את המידע שצבר אודות הלקוח והעסק שלו לשפה ויזואלית.
כך למשל, במידה והלקוח הוא חברת תקשורת שמייצרת מוצרים טכנולוגיים שנמכרים לחברות, עבור המיתוג העסקי יש להשתמש בצבעים אלגנטיים שמשדרים בקיאות וביטחון, כמו כחול או ירוק – בדומה למיתוג העסקי של חברת המחשוב IBM.
לעומת זאת, אם הלקוח עוסק בתחום כמו אופנה, עיצוב הלוגו והמיתוג העסקי חייב לכלול צבעים וצורות שמשדרים דינאמיות, לייפסטייל, והרגשה טובה – כמו המיתוג העסקי והלוגו של רשת האופנה קסטרו.
לוגו ומיתוג עסקי עם Rainbow360: חוויה ויזאולית ללקוחות
מדי שבוע אנחנו ב- Rainbow360 מבצעים עבודת מיתוג ועיצוב לוגו לעסקים מכל הסוגים ומכל הארץ. התהליך מתחיל בהכרות עם הלקוח, הבנת העסק, מטרותיו וקהל היעד שלו. כדי ליצור לוגו לעסק שיוביל את המיתוג העסקי לעוד שנים רבות, חשוב לנו להבין גם את החזון של הלקוח לגבי העסק שלו, המטרות לטווח הארוך, וההישגים שהוא מעוניין לקצור בשנים הבאות.
הבנה עמוקה זו של הלקוח, העסק והמוצרים מאפשרים לנו להתחיל בתהליך המיתוג העסקי: הצבעים הנכונים נבחרים כדי לעורר את הרגשות הנכונים, השפה העיצובית מתגבשת, וכמובן גם הלוגו לעסק. באופן זה לקוחותינו נהנים ממיתוג עסקי מדויק, ברמה גבוהה, שמכוון במיוחד לקהל היעד שלהם, והופך את האינטראקציה איתם לחוויה.